EBS Easy English 정리-7/25(목)

Easy English 표현정리 2013. 7. 25. 21:41


EBS Easy English 정리-7/25(목)


* Put my seat back = lean my seat back (의자)자리를 뒤로 젖히다.
ex) Do you mind if I put my seat back? 제가 의자를 뒤로 좀 젖혀도 되겠습니까?
* Do you mind if I~? 제가 ~ 해도 괜찮을까요?
ex) Do you mind if I use your phone?
* It's time for+명사/to+동사 ~할 시간이다
ex) It's time to go to bed kids. 얘들아 잘 시간이야.
    Time to eat. 식사시간이네.
* I was about to ~ 막 ~ 하려던 참이었다.
ex) I was about to call you. 막 전화하려던 참이었다.
    I was about to do that. 막 그렇게 하려던 참이었어요.
* get some sleep 잠 좀 자다.
ex) Now I can get some sleep. 아 이제 잠 좀 잘수 있겠다.
* Put your seat back into the upright positon. 좌석을 똑바로 해주세요.
* Push my seat back : 의자자체를 뒤로 밀때
  Put(lean) my seat back : 등받이를 뒤로 밀때
* Listening tips : -tion [션]
ex) concentration, position, condition, education, addition, station.



설정

트랙백

댓글